Δευτέρα, 5 Ιανουαρίου 2015

3. Η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην αναγκαιότητα και την τύχη

Προσθήκη λεζάντας

2 σχόλια:

  1. Καλή χρόνια,με υγεία κι όλα τα υπόλοιπα έρχονται!Διάβασα και το βιβλίο ,σε λιγότερο από 2 ημέρες,πολύ καλό,συγχαρητήρια!Για την συγγραφή τέτοιων βιβλίων ''και γενικότερα'',χρειάζεται να έχει κάποιος πολύ επιμονή,υπομονή,ερευνητικότητα,θέληση και μία σειρά από άλλες αρετές!κάποια στιγμή θα πάρω και το ''χαλκεύοντας την ιστορία''.
    Αναγκαιότητα και τύχη διαλεκτικά ενωμένα.Δεν υπάρχει το τυχαίο με την έννοια του αναίτιου γεγονότος.Κι αυτό που λέμε τυχαίο έχει τις αιτίες του.Η σχέση αιτίας και αποτελέσματος είναι φυσική και ισχύει παντού,καθολική,είναι ''μία στιγμή της καθολικής αλληλοσύνδεσης των φαινομένων,κατά την πορεία της νομοτελειακής κίνησης της ύλης στον άπειρο χώρο και χρόνο'',κι όλες οι αιτίες είναι φυσικές εννοείτε,δοθέντος ότι ο υλισμός εξηγεί τον κόσμο από τον ίδιο τον κόσμο,και δεν αφήνει κανένα χώρο για θεούς,υπερφυσικές δυνάμεις οποιεσδήποτε,πνεύμα ανεξάρτητο από την ύλη κλπ,τον εξηγεί υλιστικά.
    Σε αυτό το σημείο θέλω να αναφέρω και κάτι άλλο.Την τεράστια παρανόηση,διαστρέβλωση και άγνοια ως προς τις έννοιες υλισμός και ιδεαλισμός.Τους περισσότερους άμα τους ρωτήσεις τι είναι υλισμός θα σου πουν''η προσκόλληση στα υλικά αγαθά'',και τι είναι ιδεαλισμός ''η πίστη σε υψηλά ιδανικά'',πλήρης διαστρέβλωση,αναποδογύρισμα,παρανόηση!Κι έχω μία ''ελαφρά υποψία'' ότι αυτή η διαστρέβλωση δεν είναι καθόλου αθώα,αλλά ύπουλη και σκόπιμη που εξυπηρετεί συγκεκριμένα πράγματα μέσω της διατήρησης της άγνοιας.
    Βαγγέλης Σίδερης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα γράφεις ωραία σχόλια Βαγγέλη, όμως αυτή την φορά έγραψες το καλύτερο. Την ίδια εικόνα δημοσίευσα και στο fb και μόνο ένας ή μάλλον δυο κατάλαβαν τι ήθελα να πω. Έτσι αναγκάστηκα και έκανα μια νέα ανάρτηση στο blog «Αναγκαιότητα και τυχαίο».
      Κανένας δεν έκανε ένα ανάλογο σχόλιο με το δικό σου! Πέρα από τις γνώσεις σου έδωσες και ένα παράδειγμα αντιστροφής της λογικής με την έννοια «υλισμός»! Χριστιανικό εφεύρημα. Έτσι διαστρέβλωσαν και τον Επίκουρο, αποδίδοντάς του όλα εκείνα που καταδίκαζε και ο ίδιος. Φιλοσοφικά, αυτός λέγεται «Χυδαίος Υλισμός» και καμιά σχέση δεν έχει με τον υλισμό και κυρίως με τον «Διαλεκτικό Υλισμό»!
      Τέλος ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για το βιβλίο μου «Οι Φιλοσοφικές Σχολές της Αρχαίας Ελλάδας». Για να το διαβάσεις σε δυο μέρες, πρέπει να έκανες σπουδαία μελέτη, οπότε πρέπει να σου άφησε όλα εκείνα που θα σου είναι χρήσιμα στο μέλλον. Ακριβώς αυτό επεδίωκα. Το Καλοκαίρι να διαβάσεις και το «Χαλκεύοντας την Ιστορία» σε 15 μέρες (νωρίτερα δεν γίνεται για τις σελίδες του).
      Χρόνια Πολλά σου εύχομαι ή όπως θα το λέγαμε εμείς, καλές περιστροφές!

      Διαγραφή

Η γνώμη του καθενός είναι αναφαίρετο δικαίωμα